F.v.: Ole Johny Transeth, Tore Selfors, Øyvind Emblem i Ramirent og Hans Christian Hagen i H&H Maskin foran Ramirents nye Kramer.

Ramirent handler elektrisk

I likhet med andre på Vei og Anlegg er det elektrisk som gjelder for Ramirent.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel.

- Vi merker en økende interesse i storbyene, og spesielt. Oslo. Vi jobber tett med de store entreprenørene, og blant dem er det helt klart en økende etterspørsel etter elektriske maskiner, sier administrerende direktør Øyvind Emblem i Ramirent til Byggeindustrien.

På Vei og Anlegg har Ramirent handlet inn to helelektriske Kramer 5055E av H&H Maskin, og elektriske vibroplater fra Wacker Neuson.

- Vi har kjøpt inn både elektriske kompaktorer og lifter. Vi ser at det ikke er nok med bare en type maskin, men vi må ha hele bredden elektrisk, legger Ramirent-sjefen til.

H&H-suksess

- Maskinene må fungere, det holder ikke bare at den er elektrisk. Den må ha en effekt som gjør at du kan få gjort et stykke arbeid, sier Hans Christian Hagen i H&H Maskin.

De har hatt stor suksess med Kramers elektriske maskiner, godt hjulpet av at de har det som per nå er verdens største helelektriske hjullaster.

- Dessuten åpner lommeboka seg lettere når du har en grønn ledningskveil på siden, sier Hagen.

Tunnellift
Ramirent kjøper nå også sin første norsk-utviklede lift. De forventer å få liften levert i løpet av kort. De peker på at dette vil bli en spennende utvikling i egen maskinpark.

Tunnelliften Tunnel-3390RT er nemlig en ny lift som Hybeko har utviklet.

Øyvind Emblem og Ole Johny Transeth i Ramirent følger med mens Espen Johannessen i Hybeko forteller om den nye tunnelliften.

- Det er første gang vi utvikler en lift selv i Hybeko, men dette er noe vi ønsker å gjøre mer av fremover, sier Espen Johannessen i Hybeko til Byggeindustrien.

Hybeko har fått lov av Genie til å bygge videre på en av deres lifter, og Skiens-bedriften er sikre på at de har optimalisert sakseliften for tunnelarbeid.

Powered by Labrador CMS