Konsernsjef Gorm Frimannslund i Bane Nor slår fast at utsettelsen av Follobanen har vært en krise for organisasjonen. Foto: Hanna Johre / NTB
Konsernsjef Gorm Frimannslund i Bane Nor slår fast at utsettelsen av Follobanen har vært en krise for organisasjonen.

Utbedring av feilene på Follobanen har kostet over 60 millioner kroner

Follobanen-problemene har kostet Bane Nor over 60 millioner kroner, bekrefter konsernsjef Gorm Frimannslund i Bane Nor til NTB

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel.

Follobanen har allerede en prislapp på 36,9 milliarder kroner.

– Magefølelsen med at vi kan gå ut med en dato, føles bra, men jeg har vondt over den situasjonen vi har vært i. Det gjelder ikke minst passasjerene og hele Bane Nor-organisasjonen, for her har vi virkelig stått på for å få Follobanen i drift, sier konsernsjef Frimannslund.

– Dette har vært en krise for Bane Nor, slår han fast

Få dager etter åpning ble Follobanen stengt etter en brann i et teknisk rom på Ski stasjon. Problemene har siden hopet seg opp, og åpningen har blitt utsatt flere ganger i påvente av utbedringer.

Bane Nor opplyste fredag at Follobanen vil åpne 5. mars.

Powered by Labrador CMS