F.v. Håkon Vangsnes (Kruse Smith), Kjell Vestly (Kruse Smith), Reidar Løvhaugen (BetonmastHæhre Anlegg), Ivar Helge Moe (Kruse Smith) og Tor Inge Uppstad (Kruse Smith).

Gjennomslag i Nye Veier-tunnel på E18

Onsdag formiddag var det gjennomslag i den 800 meter lange Bamble-tunnelen i regi av Nye Veier AS inn mot Grenlandsbrua på E18 i Telemark.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel.

Det er BetonmastHæhre Anlegg som er kontraktspartner med byggherre Nye Veier, og det er Kruse Smith som har utført selve drivearbeidet.

– Tre skift fra Kruse Smith har jobbet for BetonmastHæhre siden september. Jobben er utført godt og uten uønskede hendelser, sier Ruth Gunlaug Haug, utbyggingssjef E18 KBT i Nye Veier AS.

Tradisjonen tro fikk både skiftet og røysa fikk sin velfortjente skål.

– Det gjenstår nå 700 meter med driving i Kjørholt-tunnelen på prosjektet, og E18 er planlagt gjenåpnet i september 2018, legger Haug til.

Prosjektet omhandler oppgradering av Kjørholt og Bamble tunneler og sprengning av nye parallelle løp. Prosjektet er en del av den helhetlige E18-utbyggingen gjennom Telemark. Kontraktssummen er samlet på 624,8 mill. kroner.

Powered by Labrador CMS