F.v. Håkon Vangsnes (Kruse Smith), Kjell Vestly (Kruse Smith), Reidar Løvhaugen (BetonmastHæhre Anlegg), Ivar Helge Moe (Kruse Smith) og Tor Inge Uppstad (Kruse Smith).
Foto: Ruth Gunlag Haug/Nye Veier
Gjennomslag i Nye Veier-tunnel på E18
Onsdag formiddag var det gjennomslag i den 800 meter lange Bamble-tunnelen i regi av Nye Veier AS inn mot Grenlandsbrua på E18 i Telemark.
Denne artikkelen er over fem år gammel.
Det er BetonmastHæhre Anlegg som er kontraktspartner med byggherre Nye Veier, og det er Kruse Smith som har utført selve drivearbeidet.
– Tre skift fra Kruse Smith har jobbet for BetonmastHæhre siden september. Jobben er utført godt og uten uønskede hendelser, sier Ruth Gunlaug Haug, utbyggingssjef E18 KBT i Nye Veier AS.
Tradisjonen tro fikk både skiftet og røysa fikk sin velfortjente skål.
– Det gjenstår nå 700 meter med driving i Kjørholt-tunnelen på prosjektet, og E18 er planlagt gjenåpnet i september 2018, legger Haug til.
Prosjektet omhandler oppgradering av Kjørholt og Bamble tunneler og sprengning av nye parallelle løp. Prosjektet er en del av den helhetlige E18-utbyggingen gjennom Telemark. Kontraktssummen er samlet på 624,8 mill. kroner.