Administrerende direktør Frank Duvholt og konferansier Heljar Berge utbrakte skålen for ny logoFotograf Tom Ivar Arntsen
Marthinsen & Duvholt feiret seg selv og ny logo med egen festival
– At jeg skulle være den som ønsker velkommen til en festival med nesten 300 gjester, det hadde jeg ikke tenkt for 21 år siden da vi startet selskapet, innledet administrerende direktør Frank Duvholt i sin velkomsttale til kollegaene som nylig var samlet til festival i Sandefjord.
I 2021 er det cirka 240 ansatte i Marthinsen & Duvholt AS, som i sin tid ble etablert av Frank Duvholt og Svein Håkon Marthinsen. Skanska Norge AS kom inn på eiersiden i 2011, et oppkjøp som har ledet til spennende og større prosjekter for alle ansatte, skriver Marthinsen & Duvholt i en melding.
Annonse
– Mange gode grep
I 2020 oppnådde selskapet omsetningsrekord ved å passere en milliard. Ifølge Marthinsen & Duvholt er de også godt i gang med å bygge utslippsfri maskinportefølje. 10. september ble god vekst og spennende tider feiret med en storslått festival for kolleger med følge, midt i badeparken i Sandefjord.
– Vi i M&D har gjort mange gode grep de siste årene for å tilpasse oss det som skjer i samfunnet. Vi har digitalisert mye, vi er med på en grønn linje med elektriske biler og maskiner. Vi har et større biodiesel forbruk hos oss nå enn fossilt drivstoff. Vi er med på et prosjekt der det blir brukt klimanøytral asfalt som det første i hele verden. Vi er både Ceequal og ISO miljø sertifisert som bare et fåtall maskin entreprenører kan vise til, forteller Frank Duvholt
M&D-kultur
I sin tale på under festivalen, pekte Frank Duvholt på «den sterke M&D-kulturen» som en av de viktigste suksessfaktorene til at selskapet. For å ivareta, og bygge videre på, en slik sterk selskapskultur, er betydningen av å treffes og av å feire sine seire, uvurderlig. Gleden var derfor stor over å endelig kunne få samles igjen etter halvannet år med Covid 19 og smittevernrestriksjoner, skriver selskapet i meldingen.
Ny logo
Marthinsen & Duvholt benyttet også festivalen til å presentere selskapets splitter nye logo og visuelle profil. Ordfører i Sandefjord Bjørn Ole Gleditsch sto for selve avdukingen.
– Det skjer mye spennende i selskapet, men det er en sak som jeg og flere synes har hengt litt igjen. Og det er rett og slett den grafiske profilen vår. Det ytre må matche det indre. Logoen vår har ikke vært endret siden 1999, og det har versert en del ulike versjoner opp gjennom tidene. Sammen med det grafiske byrået Allegro i Sandefjord, har derfor en mindre intern gruppe fra selskapet gjort en meget god og grundig jobb med å pakke inn hvem vi er, hva vi gjør, og uttrykke dette i ny logo, profil og identitet. Vi er veldig stolte av resultatet, sier Duvholt.