Tilbudsåpning på Lørentunnelen

Fredag ble tilbudene på Lørentunnelen åpnet. Fem leverte inn tilbud, men summene viser seg å ligge ca 10 prosent over byggeherreoverslaget. Lavest var Veidekke.

Denne artikkelen er over ti år gammel.

Tilbudsnr.

Tilbyder Tilbudssum ekskl. mva
1 AF Skandinavia AS 719.810.616,-
2 Reinertsen AS & Leonard Nilsen 682.832.599,-
3 Mika AS 697.218.972,-
4 Veidekke Entreprenør AS 622.495.136,-
5 Skanska Norge AS 627.454.630,-

Med den forholdsvis høye prisstigningen i markedet på betong- og stålarbeider den siste tiden var det knyttet stor spenning til dagens tilbudsåpning.

- Tilbudene var litt høyere enn forventet forteller Nils Gunnar Røhrsveen, byggeleder i Statens vegvesen. Innkomne tilbud lå rundt 10 prosent høyere enn prosjektets eget byggeherreoverslag, som lå på ca. 570 millioner.

Fjelltunnel
Arbeidene omfatter Lørentunnelen som skal gå fra Økern til Sinsen. Det skal bygges 900 meter fjelltunnel med to løp, samt betongkonstruksjoner i hver ende. Når arbeidene med Lørentunnelen står ferdig i 2013, skal eksisterende strekning av Ring 3 mellom Økern og Sinsen bygges om til lokalveg.

Anleggstart september 2008
- De innkomne tilbudene skal nå kontrollregnes og evalueres før innstillingen til Vegdirektoratet er klar. Kontrakt blir trolig underskrevet i august slik at arbeidene kan starte opp i september 2008, sier Røhrsveen.

Stort vegprosjekt
Nytt lokalvegsystem på Økern er en del av vegprosjektet Ring 3 Ulven - Sinsen som består av:
• Ring 3 i tunnel mellom Økern og Sinsen
• Østre Aker vei i tunnel forbi Økern
• Ny lokalvegforbindelse Hasle - Valle - Ulven
• Dagens Ring 3 bygges ned til lokalveg mellom Sinsen og Økern.

Powered by Labrador CMS