Vatn lavest på Gjemnesstranda

Mandag var det tilbudsåpning på første etappe av vegbygginga på E39 mellom Astad og Knutset, og Vatn Maskinstasjon hadde det laveste tilbudet.

Denne artikkelen er over ti år gammel.

Seks entreprenørfirma konkurrerer om arbeidet på strekninga mellom Astad og Blakstadelva. Det varierte vel 10 millioner kroner mellom høyeste og laveste tilbud.

- Vi er fornøyd med de entreprenørene som har levert inn tilbud, men vi må vel innrømme at vi hadde håpet å få inn tilbud fra et par entreprenører til, sier byggeleder Leif Husby og prosjektleder Per Bjørn Gjelsten.

Tilbudere varierer mellom 34,784 og 44,974 millioner kroner, og følgende entreprenører har levert inn tilbud:

Vatn Maskinstasjon AS 34,784 mill kroner
Johs J Syltern AS 36,135 mill kroner
Mekvik Maskin AS 37,287 mill kroner
Gjermundshaug Anlegg AS 38,774 mill kroner
L.A. Nordhaug AS 41,719 mill kroner
Bertelsen & Garpestad AS 44,974 mill kroner

Tilbudene skal nå kontrollregnes før vi velger entreprenør.

Prosjektledelsen regner med at arbeidet i beste fall starter opp i slutten av mai. Vi har satt en delfrist på vegarbeidet til 10. oktober 2012, da skal alt arbeid til og med bærelaget være ferdig. Endelig ferdigstillelsesfrist er 1. juli 2013.

Entreprisen består av bygginga av 3,3 kilometer ny E39 langs Gjemnesstranda fra det nye krysset på Astad til Blakstadelva. I tillegg til hovedvegen skal det bygges ca 2 kilometer med tilførselsveger, en skogsveg på 2,6 km parallell nye E39, samt tre traktorunderganger. Det er dessuten mye skogrydding på strekninga.

Powered by Labrador CMS