Ved å pumpe hydrogen på tanken med 700 bars trykk, vil det lagres som et slags tørrstoff, og problemet med at hydrogenet fordunster vil elimineres, sier Lars Peter Thiesen, leder for Opels utvikling av hydrogen- og brenselcelleteknologi i Rüsselsheim i Tyskland.
Ved å pumpe hydrogen på tanken med 700 bars trykk, vil det lagres som et slags tørrstoff, og problemet med at hydrogenet fordunster vil elimineres, sier Lars Peter Thiesen, leder for Opels utvikling av hydrogen- og brenselcelleteknologi i Rüsselsheim i Tyskland.

Opel satser på hydrogen-elbiler

Med 700 bars trykk i tankepistolen, pumpes hydrogen inn i tanken som et tørrstoff. Opel satser betydelig på utvikling av hydrogenelektrisk mobilitet, og starter med nyttekjøretøy.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Kjære leser!

For å fortsette å lese må du logge inn eller kjøpe et abonnement.

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Mange bedrifter har tegnet bedriftsavtale hos oss.
Den løsningen gir alle med e-post inneholdende bedriftens maildomene tilgang.
Lurer du på om din bedrift har en bedriftsløsning?
Send oss en mail, så sjekker vi det ut for deg. Andre spørsmål? Kontakt oss

Powered by Labrador CMS