Trønderbanen får nye togsett, hybride tog av typen BM76. Her roller et av settene inn på Trondheim S for den første demonstrasjonsturen med passasjerer.
Samferdselsminister Knut Arild Hareide har klare forventninger for hva både de nye togsettene sammen med opprusting og elektrifiseringen som starter nordover fra Trondheim vil bety.
Samferdselsministeren klipper snoren for å markere at de nye togsettene er klare til bruk. Foto: John Inge Vikan.
Samferdselsminister Knut Arild Hareide sammen med Øystein Risan (t.h.), som er sjef for Norske Tog, skryter av komforten om bord i de nye hybridtogene.
DM 76-settet på Hell stasjon, det banen deler seg med spor østover mot Sverige og nordover mot Bodø.
Samferdselsminister Knut Arild Hareide og konserndirektør Stine Undrum fra Bane NOR på Stjørdal stasjon.
Samferdselsminister og John Petter Reklev som er Bane NORs prosjektleder for elektrifiseringen på plass foran det velkjente skiltet på Hell stasjon.
Samferdselsministrene sammen med fornøyde Bane NOR-medarbeidere Fra venstre konserndirektør Stine Undrum, statsråden, prosjektsjef utbygging Stine Wist, prosjektleder elektrifisering John Petter Reklev, assisterende prosjektleder i elektrifiseringsprosjektet Sigrid Sognnæs Andresen, og sikkerhetsrådgiver i elektrifiseringsprosjektet Sveinung Bjørgvik.

Elektrifisering og nye tog for Trøndelag

Etter mange års ventetid og utallige skuffelser er omsider elektrifiseringen av Trønderbanen i gang.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel.

Kjære leser!

For å fortsette å lese må du logge inn eller kjøpe et abonnement.

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Mange bedrifter har tegnet bedriftsavtale hos oss.
Den løsningen gir alle med e-post inneholdende bedriftens maildomene tilgang.
Lurer du på om din bedrift har en bedriftsløsning?
Send oss en mail, så sjekker vi det ut for deg. Andre spørsmål? Kontakt oss

Powered by Labrador CMS