UCO lanserer driftsgaranti
4. april ble en merkedag for UCO. Da lanserte selskapet UCO Driftsgaranti på alt de har tilgjengelig av maskiner og utstyr.
– Dette er en viktig satsing for oss. Få ting er mer irriterende enn maskiner som stopper og skaper driftsstans. Med å gå ut og love en driftsgaranti gir vi kundene våre et løfte om sikker fremdrift i prosjektene, sier en offensiv Jostein Stormo, adm. direktør i UCO.
Nytt utstyr på fire timer
UCO Driftsgaranti innebærer at de forplikter seg til å reparere eller bytte ut maskiner og utstyr som ikke virker så raskt som overholdet mulig.
– Greier vi ikke dette innen fire timer, med tillegg av reisetid, betaler kunden selvsagt ikke noe under driftsstansen, og får i tillegg kreditert verdien av to leiedager. Med driftsgarantien setter vi god service i system, forteller Stormo.
Kommunikasjonsrådgiver Hanne Kristine Aanerud Fjeldstad legger til at garantien tilbys alle selskapets registerte bedriftskunder.
– Men den gjelder ikke dersom problemet skyldes brukerfeil, sier hun. Fjeldstad har fått ansvaret med å lansere satsingen både eksternt og internt.
– Det er viktig å gjøre budskapet kjent, ikke minst også internt, mener hun.
– Med å love en driftsgaranti går vi ut i markedet og garanterer for funksjonaliteten i ustyret vi leier ut. Dermed setter vi store krav til oss selv. Dette er bare mulig med kvalitet satt i system. Holder vi ikke det vi lover, påfører vi oss selv kostnader og et dårlig omdømme, utdyper Stormo.
Informasjonsmøter
Med dette bakteppet har UCO kjørt en rekke informasjonsmøter for å oppdatere de ansatte på hva den nye driftsgarantien innebærer. Spesielt gjelder dette for alle som skal vedlikeholde og klargjøre maskiner og utstyr for utleie.
– Alt av maskiner og utstyr som går ut fra våre depoter skal ha en grønn lapp med signatur på at utstyret er sjekket og fungerer. Det er den enkelte som gjennomfører vedlikeholdsprosedyren, som signerer. Vi tror dette er med på å skape sterk følelse av forpliktelse og eierskap hos den enkelte ansatte. Vi vil legge stoltheten i å levere gode produkter til kundene, sier Stormo.