Dagens kai på Linge. Foto: Terje Aamodt/Møre og Romsdal fylkeskommune
Dagens kai på Linge.

Christie & Opsahl lavest på fergekai i Møre og Romsdal

Møre og Romsdal fylkeskommune skal bygge ny ferjekai på Linge for å ta imot nye, større miljøferger fra 2024, og Christie & Opsahl ligger best an til å kontrakten.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

- Vi er svært godt fornøyd med konkurransen om oppdraget. Nå skal vi kontrollregne tilbudene og gå igjennom dokumentasjonen. Så vi tildeler kontrakten til entreprenøren som tilfredsstiller dokumentasjonskravene, og har den laveste prisen, sier prosjektleder Hans Rune Paulsen i Møre og Romsdal fylkeskommune i en pressemelding.

Her er tilbudene:

  • Christie & Opsahl AS: 73.524.095,96 kroner
  • HAK Entreprenør AS : 101.785.161,63 kroner
  • K. Nordang AS: 79.691.255 kroner
  • Mesta AS: 92.723.425,83 kroner

De nye fergene i sambandet Eidsdal-Linge har en kapasitet på 80 personbiler, mot dagens kapasitet på 35 personbiler. Det krever større fergekaier. Kontrakten inneholder bygging av komplett ny fergekai ved siden av dagens kai på Linge. Tilleggskaien (piren) blir 75 meter lang, syv meter bred og i hovedsak bygget i betong. Kjørebrua av stål blir 12x18 meter, opplyser byggherren i meldingen.

Møre og Romsdal fylkeskommune planlegger byggestart på Linge tidlig i høst. Bygging av ny ferjekai i Eidsdal er også lyst ut i markedet, og fristen for å levere tilbud er 12. august. Også der er det planlagt byggestart i høst.

Powered by Labrador CMS