Salgssjef for utstyr hos Nasta Terje Lastein og forretningsutvikler hos Nasta Henrik Anholt er svært fornøyd med utstyrssalget hittil i år.
Knallstart for Nastas netthandelsløsning
Nastas netthandelsløsning for anleggsutstyr, Anleggshuset.no, har blitt tatt godt imot av kundene.
Anleggshuset.no ble etablert i april i år og kan nå tilby i underkant av 400 ulike produkter, fordelt på 20 varekategorier. En betydelig andel av kundene på Anleggshuset er nye kunder som aldri har handlet av Nasta tidligere, skriver Nasta i en melding.
– Det er kanskje litt overraskende med så mange nye kundenavn, uttaler Terje Lastein hos Nasta.
Ekstra hyggelig for Nasta er de mange positive tilbakemeldingene fra de som har gjennomført handler på Anleggshuset.no.
– Hittil har vi forsøkt å følge opp alle kunder i etterkant av handelen for å finne ut hva som var bra og hva som kunne vært bedre, forteller Henrik Anholt, som har vært ansvarlig for utviklingen av nettløsningen.
Ifølge Anholt har kundene hatt lite å sette fingeren på og er stort sett veldig fornøyde med så vel pris som leveringstid og produktkvalitet.
– Vi har også fått mye skryt for ryddighet på sidene. Våre nettbrett- og pc-brukere er jevnt over veldig fornøyde med søkefunksjonalitet og avhukingsmulighetene for å begrense utvalget, mens det fremdeles er rom for forbedringer med tanke på mobiltelefonbrukere, sier Anholt.
Selv om mye har gått som planlagt har det ifølge Nasta også dukket opp noen overraskelser underveis.
– En utfordring vi ikke hadde tatt høyde for var anleggskundenes iboende forventning til å kunne prute. Vår løsning på dette har vært å legge ut alt til ferdig prutede nettopriser, samt å tilby svært gunstige fraktpriser. Dette er mulig fordi administrasjonskostnader hos Nasta blir lave ved bruk av nettløsningen. I ny og ne vil kundene også finne «kampanjevarer», der Nasta har kjøpt inn store varepartier som selges til svært gunstige priser, opplyser Terje Lastein.