Mens dumperen har en løftekapasitet på 42 tonn, så har lastemaskinen en løftekapasitet på 14 tonn. Foto: Marius Lysø
Foto: Marius Lysø
Her lades maskinenes batterier. Ifølge Epiroc har dumperen batterikapasitet på 375 kWh, og lastemaskinen batterikapasitet på 300 kWh. Foto: Marius Lysø
Mens dumperen har en løftekapasitet på 42 tonn, så har lastemaskinen en løftekapasitet på 14 tonn. Foto: Marius Lysø
Epirocs borerigg i arbeid på AF Ghellas entreprise. Foto: Marius Lysø
Tunnel. Foto: Marius Lysø
Mens dumperen har en løftekapasitet på 42 tonn, så har lastemaskinen en løftekapasitet på 14 tonn. Foto: Marius Lysø
Espen Paulseth, sjef for forretningsutvikling i Epiroc. Foto: Marius Lysø
Epirocs dumper i arbeid på AF Ghellas entreprise. Foto: Marius Lysø
Markedssjef for underjord, Rolf Blomberg. Foto: Marius Lysø
Epirocs dumper i arbeid på AF Ghellas entreprise. Foto: Marius Lysø
Her lades maskinenes batterier. Ifølge Epiroc har dumperen batterikapasitet på 375 kWh, og lastemaskinen batterikapasitet på 300 kWh. Foto: Marius Lysø

Bruker elektriske gruvemaskiner under bygging av rentvannstunnel

Siden mai i fjor har AF Ghella brukt batterielektriske kjøretøy under byggingen av ny rentvannstunnel på vegne av Vann- og avløpsetaten i Oslo. Ifølge leverandøren Epiroc er dette første gang deres batterielektriske gruvemaskiner bidrar til nullutslipp i et anleggsprosjekt.

Publisert Sist oppdatert

Kjære leser!

For å fortsette å lese må du logge inn eller kjøpe et abonnement.

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Mange bedrifter har tegnet bedriftsavtale hos oss.
Den løsningen gir alle med e-post inneholdende bedriftens maildomene tilgang.
Lurer du på om din bedrift har en bedriftsløsning?
Send oss en mail, så sjekker vi det ut for deg. Andre spørsmål? Kontakt oss

Powered by Labrador CMS