Risa og Kruse Smith ser frem til Hundvåg-samarbeid

Når Risa og Kruse Smith nå skal bygge Hundvåg-tunnelen sammen er det fortsettelsen på et 30 år langt samarbeid.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel.

Arbeidsfellesskapet har fått kontrakten Ryfast E05 som samlet er på 1,056 milliarder kroner. Hundvåg-tunnelen er del av det omfattende Ryfast–prosjektet.

Risa er i tillegg lavbyder på oppdraget med bygging av Sømmevågen.

- Dette er en solid anerkjennelse til oss som leverandører. På vegne av bransjen synes vi det er viktig at lokale entreprenører tar andeler i store prosjekt som dette. Det betyr at vi sikrer kompetanse som vil komme samfunnet til nytte også i framtiden, forteller en begeistret Risa-direktør Trond V. Tvedt. For oss i Risa er dette selvsagt også en viktig kontrakt for selskapet, framhever Tvedt.

Tvedt er også begeistret for at arbeidsfellesskapet med Kruse Smith nå fortsetter inn i enda et nytt prosjekt. - Det viser at norske selskap sammen kan opptre med solid konkurransekraft også i et marked der store utenlandske aktører melder sin interesse.

Kruse Smith samstemmer

- Dette blir ikke minst en glimrende anledning til å videreutvikle det gode samarbeidet vi har mellom selskapene, sier anleggsdiektør Hans Uthus i Kruse Smith.

Uthus ser fram til nok en suksesshistorie sammen med Risa AS.

- Vi kjenner hverandre godt og har et utmerket samarbeid. Det er bare godlyd i forhold til å gå i gang med Hundvåg-tunnelen, slår direktøren fast.

Sømmevågen RV509

Statens Vegvesen skal bygge nytt toplanskryss i Sømmevågen vest og utvide Tanangerveien mellom Sømmevågen og Sømme. Flyplassvegen skal utvides fra Sentrumsvegen fram til rundkjøringen ved Nordsjøvegen i sør.

Prosjektet Rv. 509 Sømmevågen vest og Flyplassvegen er fortsettelsen av Solasplitten. Tilbudet har en pris på nærmere 324 millioner kroner.

- Disse to oppdragene medfører at Risa har den største oppdragsreserven noen gang i selskapets historie, sier Trond V. Tvedt.

Powered by Labrador CMS