I GANG. I høst startet Veidekke drivingen av den 3,1 kilometer lange Hestnestunnelen langs Mjøsa. Når tunneldrivingen etter planen er i gang for fullt i desember, vil entreprenøren angripe tunnelanlegget fra tre stuffer.
I GANG. I høst startet Veidekke drivingen av den 3,1 kilometer lange Hestnestunnelen langs Mjøsa. Når tunneldrivingen etter planen er i gang for fullt i desember, vil entreprenøren angripe tunnelanlegget fra tre stuffer.Dronefoto: Bane Nor.

Bane Nor og Veidekke vil unngå full utstøping av ny jernbanetunnel

Som en del av et løpende optimaliseringsarbeid ser Bane Nor i samarbeide med Veidekke på alternative vann- og frostsikringsløsninger under byggingen av Hestnestunnelen i Innlandet. Prosjektet håper å spare både tid, penger og miljø ved å droppe full utstøping av tunnelen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Kjære leser!

For å fortsette å lese må du logge inn eller kjøpe et abonnement.

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Mange bedrifter har tegnet bedriftsavtale hos oss.
Den løsningen gir alle med e-post inneholdende bedriftens maildomene tilgang.
Lurer du på om din bedrift har en bedriftsløsning?
Send oss en mail, så sjekker vi det ut for deg. Andre spørsmål? Kontakt oss

Powered by Labrador CMS