NCC jakter kloke hoder og gode hender
NCC benytter Bygg Reis Deg til å markedsføre seg mot mulige fremtidige medarbeidere.
Denne artikkelen er over ti år gammel.
- Vi har et bredt perspektiv, men benytter anledningen spesielt til å komme i kontakt med alle skoleelevene som er her. Det har vært mange innom standen vår fra flere videregående skoler allerede, sier HR-sjef Leif Hosøy Sleire i NCC.
- Er de nysgjerrige?
- Ja, absolutt. De stiller mange gode spørsmål, og vi ser at vi burde hatt med oss noen forskalingssnekkere. Vi får massevis av spørsmål rundt detaljer som fagfolkene våre kunne svart bedre på enn oss, smiler Hosøy Sleire.
- Hvordan opplever dere rekrutteringssituasjonen i NCC i dag? Er det mangelvare på folk?
- Vi opplever at vi får de lærlingene vi trenger over hele landet, men vi er avhengige av å være aktive på skolene og markedsføre selskapet og bransjen på en god måte. Når det gjelder nyutdannede ingeniører så er det også god tilgang, men også her handler det om å være ute i god tid, jobbe målrettet og ha det lange perspektivet med seg, sier Leif Hosøy Sleire.
Les også: NCCs snøsmelteanlegg fikk innovasjonsprisen