Arild Nesheim, salgssjef i Effera
Arild Nesheim, salgssjef i Effera

Implenia valgte Effera ved Fornebubanen

Implenia skal bruke Efferas tunnelløsninger ved kontrakten selskapet har vunnet ved Fornebubanen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over tre år gammel.

Implenia har som kjent fått den såkalte K2A-kontrakten ved Fornebubane-prosjektet, som omfatter driving av tunnelen mellom Lysaker og Fornebu.

– Vi leverer vår komplette produktpakke for tunnel, sier Arild Nesheim, salgssjef i Effera, i en pressemelding.

– Dette innebærer 4G- og WiFi-dekning i tunnelene, adgangskontroll, radiokommunikasjon, gassmåling, ventilasjon og brannvarsling. Vi er utrolig stolte av tilliten Implenia viser oss ved å velge Effera som leverandør for dette spennnde og betydningsfulle prosjektet, fortsetter han.

Knut W. Thoresen, skandinavisk maskinsjef i Implenia, sier det er viktig for de som entreprenør at prosessen går knirkefritt.

– Effera har vist at de leverer kvalitet og gode løsninger som fungerer i røffe miljøer. Vi synes det er givende å samarbeide med et firma som skaper spennende løsninger innenfor tunnel- og anleggsbransjen sier han.

T-banestrekningen som bygges mellom Fornebu og Majorstuen er et samarbeid med Oslo kommune og Viken fylkeskommune.

Knut W. Thoresen, skandinavisk maskinsjef i Implenia
Knut W. Thoresen, skandinavisk maskinsjef i Implenia

På den cirka åtte kilometer lange traseen, skal det bygges til sammen seks nye jernbanestasjoner.

Byggingen av Fornebubanen startet høsten 2020, og etter planen skal den nye T-banestrekningen åpnes i 2027.

Powered by Labrador CMS