Contexo lavest på Manndalen-prosjekt

Åtte entreprenører har levert tilbud på Statens vegvesens prosjekt Manndalen sentrum.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel.

Manndalen sentrum er et delprosjekt under tunnelprosjektet E6 Indre Nordnes-Skardalen, skriver Vegvesenet i pressemeldingen om tilbudsåpningen.

Jobben omfatter blant annet bygging av en drøy kilometer E6 fra tunnelinnslaget i Manndalen, med påkobling til eksisterende europavei. I tillegg skal omtrent to kilometer kommunal vei og noe fylkesvei bygges og utbedres, skriver Vegvesenet.

– Responsen i markedet på denne utlysningen er overraskende god. Vi har fått tilbud både fra lokale, regionale og nasjonale selskaper. Nå skal vi gjennomgå alle tilbudene, og tar sikte på å kunne signere kontrakt med en av entreprenørene i løpet av måneden, sier byggeleder Hans Erling Rekkbø i Statens vegvesen.

Kontrakten omfatter også bygging av en rasteplass i nærheten av den nye tunnelen. Denne får toalett med innlagt vann, og ved siden av rasteplassen skal det etableres oppstillingsplasser for tunge kjøretøy. Disse kan, ifølge pressemeldingen, brukes til gjennomføring av obligatorisk døgnhvile.

I samarbeid med Kåfjord kommune skal også 600 meter av vann- og avløpsanlegget skiftes ut. Til sist skal entreprenøren sprenge ut om lag 50.000 kubikkmeter fjell rundt Manndalsklubben for å utvide grøftene langs E6.

– Vi planlegger byggestart i begynnelsen av august, og prosjektet skal være ferdig samtidig med tunnelen gjennom Nordnesfjellet, sier Rekkbø.

Disse har levert tilbud:

  • Contexo: 78.300.193,43
  • Veidekke: 80.222.858,00
  • Mesta: 81.217.455,32
  • Bertelsen og Garpestad: 83.749.591,00
  • Målselv Maskin og Transport: 89.306.671,00
  • Peab Anlegg: 91.731.903,20
  • Hæhre VTS: 94.335.963,00
  • Manndalen Maskin: 96.784.939,00
Powered by Labrador CMS