1. februar startet fyllingen med masse fra tunneldrivingen i Kvitsøytunnelen på E15. Foto: Øyvind Ellingsen/Statens vegvesen
Sedimentfellene består av minimum fire rør, og brukes til å dokumentere spredning av partikler i ålegrassengen og bløtbunnsområdet. Skjermdump: Saksdokument
Den maksimale sjødybden på utfyllingen vil være 60 meter, ifølge Statsforvalteren, og utfylling vil utføres med lekter eller fra flytende rampe opp til kote -10. Foto: Øyvind Ellingsen/Statens vegvesen
Illustrasjon av fremtidig næringsområde ved Mekjarvik. Utfyllingen binder sammen to allerede eksisterende næringsområder, ifølge Statsforvalteren. Illustrasjon: Statens vegvesen

Slik ivaretar Vegvesenet torskens gytesesong på Rogfast

Moloen i Mekjarvik på Rogfastprosjektet er klar, og 1. februar startet fyllingen med masser. Av hensyn til torskens gytesesong vil Statens vegvesen kun fylle stein innenfor det lukkede området frem til 31. mars.

Publisert Sist oppdatert

Kjære leser!

For å fortsette å lese må du logge inn eller kjøpe et abonnement.

Jeg er ikke abonnent

Bli abonnent

Mange bedrifter har tegnet bedriftsavtale hos oss.
Den løsningen gir alle med e-post inneholdende bedriftens maildomene tilgang.
Lurer du på om din bedrift har en bedriftsløsning?
Send oss en mail, så sjekker vi det ut for deg. Andre spørsmål? Kontakt oss

Powered by Labrador CMS