Fra venstre: Arne Aasheim (Teknisk byggeleder), Eirik Frøysa (kontrollingeniør), Kamilla Malt Marøy (byggeleder), Svein Nilsen (kontrollingeniør), er alle ansatt i Sporveien.

Ekebergbanen tilbake i normal drift

Tre uker før planen står Sporveiens arbeider på Ekebergbanen ferdig. I ett år har Sporveien jobbet med å oppgradere Ekebergbanen og nå går trikken som normalt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel.

- Vi er veldig fornøyd med arbeidet på Ekebergbanen, som er ferdig tre uker før planen og legger grunnlaget for at trikken kan fortsette å gå på denne viktige strekningen, sier Kamilla Malt Marøy, byggeleder i Sporveien.

Søndag 02. april var Ekebergbanen tilbake i normal drift på dobbeltspor.

Det er et omfattende arbeid Sporveien har utført på Ekebergbanen.

Oppgraderingsarbeidene på strekningen fra Jomfrubråten til Holtet startet i april 2016. Det er utført en total utskiftning av banens over- og underbygning, inkludert utskiftning av nye trikkeskinner og sviller.

Holdeplassen på Sportsplassen er oppgradert, og det er utført omfattende arbeider for Vann- og avløpsetaten.

I anleggsperioden har trikken kjørt på enkeltspor, mens det har pågått arbeider på det andre sporet. Nå gjenstår kun oppryddingsarbeider.

Sporveien er byggherre for dette prosjektet og NRC er hovedentreprenør.

- Vi er fornøyd med arbeidet og kvaliteten NRC har levert på Ekebergbanen. Vi har hatt et godt samarbeid med NRC og deres underentreprenører HAG Anlegg og Railcom gjennom anleggsperioden, sier Marøy.

Powered by Labrador CMS