Det kan koma mykje snø på riksveg 13 Vikafjellet vinterstid.
Det kan koma mykje snø på riksveg 13 Vikafjellet vinterstid.

Presis Vegdrift fekk driftskontrakt til 670 millionar

Fire fjellovergangar og verdas lengste vegtunnel er ein del av oppdraget når Presis Vegdrift skal drifta vegnettet i Hardanger, Sogn og Voss dei neste fem åra.

Publisert Sist oppdatert

Vegdirektør Ingrid Dahl Hovland og entreprenøren signerte denne veka kontrakten til ein verdi av 670 millionar pluss moms, skriv Statens vegvesen i ein pressemelding.

Kontrakten gjeld i fem år, frå 1. september 2022 til 31. august 2027, med moglegheit for forlenging i inntil tre år.

Variert kontraktsområde

Kontrakten omfattar 471 kilometer riksveg, pluss 78 kilometer gang- og sykkelveg, i eit stort og variert kontraktsområde fordelt på ti kommunar i tre fylke:

* Riksveg 7 Haugastøl – Bu (som inkluderer fjellovergangen Hardangervidda)

* Riksveg 52 Storeskar - Borlaug (Hemsedalsfjellet)

* Riksveg 13 Skare (Kløvet) – Vangsnes (Vikafjellet)

¤ E16 Voss – Tyin (Filefjell)

¤ Riksveg 5 Håbakken - Fodnes

Mellom dei 45 tunnelane i kontraktsområdet er Lærdalstunnelen. Med sine 24.509 meter er tunnelen som opna i 2000 verdas lengste vegtunnel.

Totalt er det 103 kilometer med tunnel i kontraktsområdet, opplyser Vegvesenet.

– Dette er ein stor vegkontrakt, noko som gjer at Statens vegvesen har tilsett fleire byggjeleiarar enn vanleg. I tillegg til ordinær byggjeleiar har vi valt å ta med også teknisk byggjeleiar for tunnel og teknisk byggjeleiar for høgfjell, seier prosjektleiar Johannes Øydvin i Statens vegvesen.

Utsleppsfrie køyretøy og andre klimakrav

I kontrakten krev Vegvesenet delvis utsleppsfrie og delvis nullutslepps køyretøy. Alle nye vegkontraktar Statens vegvesen lyser ut inneheld krav til miljøsertifisering.

– Vi har fokus på oppsamling av vaskevatn i samband med tunnelreinhald, og det skal takast prøvar av vaskevatnet. Vi set strenge krav til prøvar frå kumtømming og gateoppsop, for å sikra korrekt deponering av massane, seier Øydvin.

På to av fjellovergangane skal det ikkje brukast salt

På to av fjellovergangane i kontrakten, Vikafjellet og Hardangervidda, skal det normalt ikkje brukast salt i vinterdrifta, grunna sårbar natur, ifølge Vegvesenet.

På dei to andre fjellovergangane, Filefjell og Hemsedalsfjellet, kan entreprenøren nytta salt under visse føresetnader for å oppnå godkjende føreforhold.

Enkelte punkt i kontraktsområdet kan vera skredutsette, mellom anna riksveg 13 over Vikafjellet, skriv Vegvesenet.

Tek vare på naturmangfaldet

Det er viktig for Statens vegvesen å ta vare på naturen.

For å vareta biologisk mangfald har Vegvesenet også valt å redusera kantklippen for delar av dei høgareliggande områda, og byggherren tilpassar tunnelreinhaldet til tidspunktet for utvandring av laksesmolt.

Powered by Labrador CMS